Jak podnieść moc - mam 160KM -chcę mieć ok 200KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Purchawa
    Admin
    S_OCP Member
    • 2004
    • 8007

    #26
    Zamieszczone przez polo81
    A jesli ktos zdziera seryjne "do blachy"... jest technika jazdy i Technika Jazdy
    Proponuje zebys zrobil test. Wyscig na srednio zatloczonej, lekko kretej drodze, o dlugosci ~15km. Predkosc przelotowa 150-170km, a na koniec zahamowal z 200km/h do zera.
    Ewentualnie mozesz tez sprobowac z godzine pojezdzic po jakims torze.

    Fakt faktem, ja w swojej mam tarcze 280mm i bebny z tylu tak wiec to przepasc do tego co ma ASZ, czy 1,8T.
    To ze zdarlem w 3000km, to bylo troche zle wyrazone, bo klocki i tarcze mialy ~30kkm przejechane, ale byly w bardzo dobrym stanie.

    Sprawa jest naprawde prosta. Wieksza moc = szybsze rozpedzanie = wieksza predkosc na danym odcinku, a co za tym idzie trzeba sie zatrzymac i z duzo wiekszej predkosci.

    [ Dodano: 27 Gru 2005 10:36 pm ]
    Zamieszczone przez Bond
    A co do 200 km to mi brakuje jakieś 9, moze pokuszę sie o wałek GMS i przekroczymy magiczną barierę 2 z przodu.
    Wiem nawet gdzie jeden do PD lezy i sie kurzy.
    "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
    Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

    STOP ECO-TERRORISM!

    Komentarz

    • polo81
      Drive
      • 2005
      • 48

      #27
      No to tego nie wiedzialem, ze sa rozne srednice tarcz w zaleznosci od modelu (aczkolwiek moglbym sie domyslic gdybym wiecej pomyslal
      Nie scigam sie, nie jezdze na torach, nie jezdze "sportowo", nie jestem wlascicielem tej Octavki ( :cry: )
      A hamulce staram sie oszczedzac wiec sprintow nie robie praktycznie totez nie odczuwam przegrzania tarcz.

      A rozwiazaniem problemu moze byc nie tyle wieksza tarcza co tarcza tej samej srednicy nawiercana lub narzynana. Nie mam tu wlasnego doswiadczenia, ale slyszalem, ze pomaga bdb

      Wieksza moc = szybsze rozpedzanie = wieksza predkosc na danym odcinku, a co za tym idzie trzeba sie zatrzymac i z duzo wiekszej predkosci.
      - to sie tyczy tylko jazdy sportowej gdzie chcesz pojechac jak najszybciej
      To pierwsze "rowna sie" jest w pozadku, ale drugie jest dyskusyjne
      Niestety nie moja, ale czasem jezdze...

      Komentarz

      • MiKruS
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 7976

        #28
        Zamieszczone przez polo81
        Wieksza moc = szybsze rozpedzanie = wieksza predkosc na danym odcinku, a co za tym idzie trzeba sie zatrzymac i z duzo wiekszej predkosci.
        - to sie tyczy tylko jazdy sportowej gdzie chcesz pojechac jak najszybciej
        To pierwsze "rowna sie" jest w pozadku, ale drugie jest dyskusyjne
        Prezentujesz jakies humanistyczne podejscie do tematu...
        Sprobuj zastanowic sie co Purchawa napisal i odpowiedz sobie dlaczego nie masz racji.

        BTW: Podrecznik do fizyki z dawnej 7-klasy SP moze byc pomocny.

        Pozdrawiam
        TDI 205PS

        Komentarz

        • misiekwaw
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 7715
          • Ford

          #29
          Zamieszczone przez Purchawa
          Fakt faktem, ja w swojej mam tarcze 280mm i bebny z tylu tak wiec to przepasc do tego co ma ASZ, czy 1,8T
          ja w Lublinie miałem seryjne klocki i tarcze, a płyn zmieniony na taki o wysokiej temperaturze wrzenia (304 czy 307 stopni) i byłem naprawdę pod wrażeniem hamulców ASZta k ale i tak jarzma juz czekaja i przy nastepnej wymianie przesiadam sie na 312 8)
          Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
          http://www.disi-tune.pl
          Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
          Był WRX
          Była Octa

          Komentarz

          • Purchawa
            Admin
            S_OCP Member
            • 2004
            • 8007

            #30
            Zamieszczone przez MisiekWAW
            ja w Lublinie miałem seryjne klocki i tarcze, a płyn zmieniony na taki o wysokiej temperaturze wrzenia (304 czy 307 stopni) i byłem naprawdę pod wrażeniem hamulców ASZta k ale i tak jarzma juz czekaja i przy nastepnej wymianie przesiadam sie na 312 8)
            Ale my tam jezdzilismy 3 minutowe przejazdy. Co by bylo gdyby przejazd byl np. 30min? :twisted:
            Ja na swoje tez nie moglem narzekac, przynajmniej na przod, ale z bebnow to mi rdza splywala. :szeroki_usmiech
            "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
            Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

            STOP ECO-TERRORISM!

            Komentarz

            • misiekwaw
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 7715
              • Ford

              #31
              Zamieszczone przez Purchawa
              Zamieszczone przez MisiekWAW
              ja w Lublinie miałem seryjne klocki i tarcze, a płyn zmieniony na taki o wysokiej temperaturze wrzenia (304 czy 307 stopni) i byłem naprawdę pod wrażeniem hamulców ASZta k ale i tak jarzma juz czekaja i przy nastepnej wymianie przesiadam sie na 312 8)
              Ale my tam jezdzilismy 3 minutowe przejazdy. Co by bylo gdyby przejazd byl np. 30min? :twisted:
              Ja na swoje tez nie moglem narzekac, przynajmniej na przod, ale z bebnow to mi rdza splywala. :szeroki_usmiech
              wiem, ale jezdzilismy dosc czesto i raczej ostro :roll: non stop but/hebel i but/hebel a później but/hebel :twisted: mi sie udalo chyba tylko raz zagotowac te hamulce i to wtedy jak mi sie klocki juz prawie skonczyly, a wolno i statycznie to ja nie jezdze raczej... wiec dają radę :wink:
              Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
              http://www.disi-tune.pl
              Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
              Był WRX
              Była Octa

              Komentarz

              • MiKruS
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 7976

                #32
                Dają, dają...

                288ki seryjne to naprawde przyzwoite hamulce i do normalnej jazdy imho spokojnie wystarczają.
                TDI 205PS

                Komentarz

                • Samiec
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 4287
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  #33
                  Temat hamulcy to moze zadam przy okazji pytanie moze ktos wie ,co by bylo lepsze tzn wydajniejsze. :diabelski_usmiech Tarcza 280mm nacinana i nawiercana czy seryjne 320mm? :roll:
                  TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                  Komentarz

                  • MiKruS
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 7976

                    #34
                    Seryjne 312.
                    TDI 205PS

                    Komentarz

                    • Samiec
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 4287
                      • Octavia I (1U2)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      #35
                      Zamieszczone przez MiKruS
                      Seryjne 312.
                      Tylko przesiadajac sie z 280mm trzeba wymienic jarzma ,zaciski ,podobno zwrotnice (i nie wiem co jeszcze) zeby pasowalo ?
                      TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                      Komentarz

                      • polo81
                        Drive
                        • 2005
                        • 48

                        #36
                        Mikrus, to teraz Twoja kolej na podrecznik fizyki wraz ze zdrowym rozsadkiem i odpowiedz na pytanie:

                        Wez Octe z tymi tarczami 280, rozpedz ja do 100kmh i zahamuj
                        A teraz wez Octe z silnikiem od Ferrari z takimi samymi hamulcami, rozpedz do 100kmh i tez zahamuj.

                        Gdzie bedzie roznica?
                        W czasie rozpedzania do tych 100kmh, a tym samym w drodze jaka autka pokonaja zanim te 100 osiagna.

                        Jednak w hamowaniu roznic nie bedzie bo oba autka mialy taka sama mase i takie same hamulce i takie same kola. Gdzie to nie ma sensu i logiki?
                        Wiec niewazne jest czy autko ma 100KM czy 400KM - wazne jak jezdzi kierowca
                        Niestety nie moja, ale czasem jezdze...

                        Komentarz

                        • MiKruS
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 7976

                          #37
                          Zamieszczone przez polo81
                          Mikrus, to teraz Twoja kolej na podrecznik fizyki wraz ze zdrowym rozsadkiem i odpowiedz na pytanie
                          :roll: :roll:

                          Jak kot wyjdzie Ci na droge w sekundzie x albo na metrze x podczas tego rozpedzania do 100km/h? To tez hamulce szybciej rozpedzajacego sie auta beda musialy oddac tyle samo energii co hamulce rozpedzajacego sie wolniej?

                          Teraz pomysl, ze nie zyjesz w prozni i zastanow sie do czego sluza hamulce i bedziesz wiedzial dlaczego uklad hamulcowy mocniejszego pojazdu bedzie bardziej obciazony od samochodu slabszego.
                          TDI 205PS

                          Komentarz

                          • Tymon
                            RS
                            • 2004
                            • 2970

                            #38
                            Im szybsze auto, tym każda zmiana w układzie hamulcowym wskazana, która ma na celu szybsze wyhamowanie Czeszki

                            Pozdrawiam
                            Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                            Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                            BMW serii 3... Radość z jazdy.

                            Komentarz

                            • Purchawa
                              Admin
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 8007

                              #39
                              Zamieszczone przez polo81
                              Gdzie bedzie roznica?
                              W czasie rozpedzania do tych 100kmh, a tym samym w drodze jaka autka pokonaja zanim te 100 osiagna.
                              Droge pokonaja inna, to przeciez oczywiste.
                              Mozna tez sie pokusic o policzenie, ktore z nich bedzie mialo wieksza energie kinetyczna.

                              Do tego Octa z silnikiem od Ferrari napewno bedzie ciezsza niz, Octa z seryjnym silnikiem. :lol:

                              polo81,
                              Wez 100 i 200 konne auto. Ktore z nich pokona szybciej dystans np. 400m i ktore z nich bedzie mialo wieksza predkosc na koncu tego odcinka?
                              I teraz zastanow sie ktore z nich bedzie mialo dluzsza droge hamowania, jezeli oba beda mialy takie same hamulce? :roll:
                              Bo nie mowimy tu o codzinnej jezdzie z predkoscia emerycka...

                              Moim zdaniem modyfikacja ukladu hamulcowego powinna byc jednoznaczna z modyfikacjami jednostki napedowej po osiagnieciu pewnej granicy wlasnie zdrowego rozsadku. Chyba, ze faktycznie chcemy miec 200KM tylko dla checi posiadania i nigdy z nich nie skorzystamy w co nie wierze. :twisted:
                              "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                              Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                              STOP ECO-TERRORISM!

                              Komentarz

                              • Luca
                                Rider
                                • 2004
                                • 524

                                #40
                                hamulce, musze byc lepsze, kolega sobie zmodyfikuje samochodzik i zobaczy jak to jest, a nie gdybanie i rozważanie, trzeba mieć troszkę praktyki w temacie a nie takie rozmowy Polaków.
                                Moja propozycja, kup sobie samochód, zmodyfikuj go w takim stopniu byś był zadowolony z mocy i zobaczysz kiedy zaczniesz robić coś z układem hamulcowym, inaczej możemy ten temat ciągnąć i ciągnąć. A nie o tym wątek....
                                "Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
                                Pokój jego duszy - Kris 27-09-2003
                                Pionek znów gra.......

                                Rodzinne Combiaczki AHF i BKD by ALI oraz E 30
                                www.dynosoft.pl

                                Komentarz

                                • misiekwaw
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 7715
                                  • Ford

                                  #41
                                  Zamieszczone przez Luca
                                  Moja propozycja, kup sobie samochód, zmodyfikuj go w takim stopniu byś był zadowolony z mocy i zobaczysz kiedy zaczniesz robić coś z układem hamulcowym,
                                  widzisz... problem polega na tym, że niestety w naszym społeczeństwie przypadki, kiedy samochód osiąga moc dużo wyższą od seryjnej a hamulce są nieruszone, albo wręcz łatane jak najmniejszym kosztem, nie są jednostkowe :evil:
                                  Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                  http://www.disi-tune.pl
                                  Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                  Był WRX
                                  Była Octa

                                  Komentarz

                                  • _tm_
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 2333
                                    • Superb III (3V3)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                    #42
                                    Zamieszczone przez polo81
                                    Wez Octe z tymi tarczami 280, rozpedz ja do 100kmh i zahamuj
                                    A teraz wez Octe z silnikiem od Ferrari z takimi samymi hamulcami, rozpedz do 100kmh i tez zahamuj.
                                    Zle dobranymi przykladami wszystko mozna udowodnic. Przyklad bardziej adekwatny do prawdziwego zycia to sciganie sie spod swiatel - czyli na pewnym odcinku drogi. Jezeli swiatla sa co X metrow to seryjna octavia rozpedzi sie na tym odcinku do predkosci Y (i musi z niej wyhamowac), a stunigowana do predkosci Y*Z (gdzie Z > 1). Nadal nie widzisz roznicy ? I nie mow, ze po stuningowaniu bedziesz jezdzil tak samo jak seryjnym samochodem :diabelski_usmiech
                                    S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                    Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                    -------------------------------------------------------------------------
                                    O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                    O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                    O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                    Komentarz

                                    • djczas
                                      RS
                                      • 2005
                                      • 9612

                                      #43
                                      w samochodzie trzeba dbać o cztery rzeczy hamulce,silnik, zawieszenie i oświetlenie (bezpieczeństwo) oraz jak już zadbamy o te pierwsze trzy to możemy go umyć i odkurzyć.
                                      Seryjne hamulce kończą swoją skuteczność juz nawet w serii kilka hamowań i juz po hamulcach nie jedne z nas miał już takie przypadek. Tuning poważny bez zmiany hamulcy to wdług mnie czysta głupota jak cie nie stać na zmiane na wieksze to przynajmniej zmien na wydajniejsze normalnej wielkości

                                      Komentarz

                                      • MiKruS
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2004
                                        • 7976

                                        #44
                                        Ale kurde - zaraz sie wnerwie, ze w ogole musze tlumaczyc takie proste rzeczy.

                                        Przeciez nie chodzi juz nawet o te wyscigi spod swiatel czy inne wyczyny torowo-sportowe.
                                        Wystarczy pomyslec, ze jedziemy po trasie i majac mocne auto mamy mozliwosc czesciej i sprawniej wyprzedzac, a co za tym idzie musimy czesciej i mocniej hamowac. To chyba oczywiste.

                                        Oczywiscie seryjne heble tez do tego wystarcza, ale mocniej przeciazane beda sie szybciej przegrzewac, zuzywac, wyginac, itd., a co za tym idzie ich skutecznosc bedzie co raz gorsza.
                                        TDI 205PS

                                        Komentarz

                                        • Nexus6
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2004
                                          • 4847
                                          • Volkswagen

                                          #45
                                          MiKruS, nie unoś się :diabelski_usmiech
                                          poprostu daj ostrzeżenie "kibordłoriorowi" i już :szeroki_usmiech

                                          IMO warto dodać do zasad forum, że filozofowanie poza off topikiem grozi konsekwencjami k
                                          With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                          Komentarz

                                          • Purchawa
                                            Admin
                                            S_OCP Member
                                            • 2004
                                            • 8007

                                            #46
                                            Zamieszczone przez Nexus6
                                            IMO warto dodać do zasad forum, że filozofowanie poza off topikiem grozi konsekwencjami k
                                            Alez kto chce niech sobie filozofuje. Tylko niech nikt nie nagina praw fizyki, do swojej wyimaginowanej rzeczywistosci, tudziez dorabia wlasnej ideologii do rzeczy oczywistych.
                                            "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                            Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                            STOP ECO-TERRORISM!

                                            Komentarz

                                            • Nexus6
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 4847
                                              • Volkswagen

                                              #47
                                              Zamieszczone przez Purchawa
                                              Tylko niech nikt nie nagina praw fizyki, do swojej wyimaginowanej rzeczywistosci, tudziez dorabia wlasnej ideologii do rzeczy oczywistych.
                                              to jest własnie "filozofowanie" :diabelski_usmiech
                                              With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                              Komentarz

                                              • Qulek
                                                RS
                                                • 2005
                                                • 1630
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                #48
                                                To krótka piłka.. PO CO CHIPOWAĆ (TUNINGOWAĆ) AUTO SKORO BĘDZIEMY JEŹDZIĆ TAK SAMO ?? przeciez jak ktoś tuninguje auto (silnik) to chce żeby samochód jechał szybciej.. co za tym idzie jeśli ktoś lubi swoje życie( ja lubie bardzo) to heble to podstawa po głębszych modach.. nie badzmy jak dzieci .. nie ma samochodu ktory ze 100 - 150 -200 km/h zatrzyma sie w miejscu na seryjnych heblach (nie mówie o samochodach typu Carrera GT z ceramicznymi hamulcami).. Więc konkluzja (jeszcze trudniejsze slowo :szeroki_usmiech ) nasówa sie sama .. nie da sie robic modow silnika i zostawic seryjne heble (a gdzie jeszcze mowa o zawieszeniu) ..

                                                End Of Story Bye Bye .. k
                                                BEST Czesci i artykuly motoryzacyjne

                                                Było O1 jest O3

                                                Komentarz

                                                • polo81
                                                  Drive
                                                  • 2005
                                                  • 48

                                                  #49
                                                  No ja to zaczynam podejrzewac, ze nie przeczytaliscie tego co ostatnio napisalem...
                                                  Jesli bardzo chcecie to Wam przypomne wzor na Energie kinetyczna:

                                                  Ek = (mV^2)/2 (masa razy kwadrat predkosci dzielone przez dwa)

                                                  Jesli ja wyraznie napisalem, ze oba autka (to 100KM i to 400KM) maja taka sama mase i oba rozpedzaja sie do takiej samej predkosci 100km/h (a nie szybciej!) i oba maja takie same kola (zeby nie bylo niedomowien - i felgi i opony) to odpowiedzcie mi na pytanie:
                                                  Maja taka sama energie kinetyczna czy nie? Bo na moj offtopicowy umysl maja dokladnie taka sama. A roznica polega na tym, ze ta slabsza bedzie ja dluzej osiagala.

                                                  A co do hamowania to jesli maja takie same hamulce, takie same kola oraz, jak wspomnialem przed chwila, taka sama energie kinetyczna to z predkosci 100km/h ten 400KM potwor zatrzymywac sie bedzie tak samo szybko jak ten 100KM sredniak

                                                  Niezmiernie przepraszam za OT, ale jakos mi sie zdawalo, ze rozumowanie Wasze i moje poszlo rownolegle zamiast tym samym torem. Licze, ze ten post wyjasnil co mialem na mysli

                                                  PS "moja" Octa kiedys miala 150 kucy, teraz ma ich 255 i zareczam, ze zarowno wlasciciel jak i ja jezdzimy nadal tak samo :wink:
                                                  Niestety nie moja, ale czasem jezdze...

                                                  Komentarz

                                                  • autorus
                                                    Rider
                                                    • 2004
                                                    • 508

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez MiKruS
                                                    " FMIC i wieksza sprezarka wystarczy, zeby uzyskac zadowalajace efekty.
                                                    Pozniej to juz rzeznia i moim zdaniem, w takim aucie jak Octa, zbytek laski. Chyba, ze ktos ma takie hobby.

                                                    Masters FMIC-a Ci nie zalozy, bo tym sie nie zajmuje."
                                                    Co to jest te FMIC, bo samo IC łapię.
                                                    http://forum.muratordom.pl/showthrea...5%82a-Autorusa
                                                    Budowa mojego domku MURATORZE

                                                    ----------------------------------------------------
                                                    Octavia AZS TDI 130KM obecnie 407 kkm

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...